Home Program Blog Kontakt

Registrujte se zdarma jednou z možností

EVENTBRITE.COM MESSENGER

7 hororových principů aneb Co je potřeba k podnikání?

ČLÁNEK 6 MIN


CO dělat?

První si musíte uvědomit, že podnikání není pro každého. Existuje tisíce pouček, co byste měli a neměli dělat. Jaké jsou ty základní?Libit se vám asi nebudou, ale ... 


#1 PRINCIP 

Mít ZATRACENĚ DOBRÝ NÁPAD, za který jsou lidé ochotni zaplatit. Je spousta lidí, kteří se vrhli do podnikání s myšlenkou, že tohle udělám a budu milionář. Než se rok s rokem sešel, zjistili, že jsou na mizině a nikdo jejich produkt nechce.    

#2 PRINCIP 

Dále potřebujete SAKRA VELKÉ ŠTĚSTÍ, aby to vyšlo. Protože inovativní produkt, který předběhl svou dobu, bude vždy pro zákazníka nový a neznámí. Pokud něčemu nevěříte, tak to nekoupíte (pokud nejste Škoda nebo Apple a investujete hodně peněz do přesvědčování).

#3 PRINCIP 

OBĚTOVAT ČAS A ZÁBAVU pro realizaci svého podnikání. Jste toho schopni? V řádu měsíců a let? Protože podnikání není od 8h do 17h, je to práce na celý den, někdy i noc, a s nejistým výsledkem.  

#4 PRINCIP

OCHOTA RISKOVAT, protože v podnikání jde vždy o riskování. Útěchou vám muže být, že v životě máte pouze dvě jistoty: smrt a daně.

#5 PRINCIP  

NEPODNIKAT SÁM. Další poučka, na kterou se dost často zapomíná. Jednak nejste na všechno sami a budete produkovat více nápadů. Dobré je, že v případě problémů, se můžete navzájem podržet a podpořit. Jedna poznámka: stále platí, že podnikání může řídit pouze jeden člověk. Tedy rozhodovací pravomoci 50/50 není ideální varianta. 

#6 PRINCIP

Musíte být schopni REALIZOVAT své nápady, nebo najít někoho, kdo je pomůže realizovat. Každý z nás má spousty nápadů, ale málo kdo je zvládne realizovat. Bez této podmínky se žádné peníze nekonají a podnikaní nefunguje. Samotný nápad musí být realizovatelný, nejlépe do  3 - 6 měsíců. Proč tak krátká doba? Protože konkurence nespí, a když to napadlo Vás, je to napadne jistě taky.

#7 PRINCIP   

Další dost důležitá věc je NETWORKING. Vaši kamarádi budou za pár let pracovat, někteří ve firmách, jiní na úřadech, a Váš produkt jim muže pomoci. Nepodceňujte sílu vašich kontaktů.  



Pavel Kosík