Rubriky
Marketing Vzdělávej se

Offline vs. online marketing, základní rozdíly a pojmy online marketingu

Doba čtení: 2 minuty

Zajímá tě marketing a nevíš, kudy se do něj ponořit? Přečti si tenhle článek, kde najdeš základní dělení na offline a online marketing. Jaké jsou v nich rozdíly? A jaké používají nástroje? Dozvíš se také pár základních pojmů a najdeš odkaz na zajímavé video s přednáškou. Tak s chutí do toho ?

Hodně z vás zajímá online marketing, tak jsme si řekli, že o něm také napíšeme článek. A začneme pěkně od podlahy. Pokud už o marketingu nějaké ty věci víš, tenhle článek nebude tak úplně pro tebe a můžeš si přečíst třeba něco o byznys etiketě  nebo doplnit pár svých poznatků dolů do komentáře ??.

Offline vs. online marketing

Offline marketing je starší a méně flexibilní brácha online marketingu. Marketing na internetu je tvárnější a pokud mu někdo opravdu dobře rozumí, tak dokáže zahrát za relativně málo peněz velké divadlo. Každopádně platí, že ani na ten offline svět by se nemělo zapomínat a tak je nejlepší kombinace obou variant.

Offline marketing

Tento typ marketingu umí cílit na určitou skupinu, ale ne tak dobře jako online marketing. Například se reklama vysílá u určitého typu pořadu, který sledují víceméně ženy v domácnosti v určitém věku. Nebo se vysílá reklama na konkrétní rádiové stanici atp. Reklamy jsou drahé a oslovují i spoustu lidí, které daný produkt nebo služba vlastně ani nezajímají.

Nástroje:

  • Noviny, časopisy, letáky
  • TV, rádio
  • Billboardy, plakáty, nápisy
  • Výstavy, konference
  • Atp.

Jak vytrvat při samovzdělávání

Online marketing

K marketingovým nástrojům v online variantě se využívají weby, blogy, e-maily, sociální sítě atp. Výhodou tohoto typu marketingu je lepší cílení na skupinu, kterou chceš oslovit. Zároveň, pokud si dáš práci, můžeš vytvářet reklamu zdarma. Bude tě to samozřejmě stát hodně času, ale ta možnost tu je.

Nástroje:

  • Socky (Instagram, Facebook, LinkedIn, Youtube, Pinterest…). Každá sociální síť má svá specifika a pohybují se na ní jiné skupiny lidí, které můžeš oslovit.
  • E-mailing. Velmi důležitý nástroj, který utužuje vztahy. Můžeš posílat newslettery, informace o různých akcích apod. Ale pozor, vždy dej dobře viditelnou možnost se z odběru e-mailů odhlásit. Chceš budovat vztahy, ne prudit.
  • Weby a jejich optimalizace (SEO). SEO optimalizuje web, aby ho vyhledávače zobrazovaly v organickém (přirozeném, neplaceném) vyhledávání. K čemu jsou ti super stránky, které nikdo nenajde? Tak SEO nevynechej.
  • Blogy. Na blozích se tvoří obsah, díky kterému udržuješ tvůj web živý, což se vyhledávačům líbí. Obsah má svá pravidla. Musí obsahovat odkazy, klíčová slova a hlavně být kvalitní a užitečný pro uživatele.
  • PPC. Když už se rozhodneš do reklamy na netu něco investovat, velká výhoda je, že platíš jen za prokliky. To je pay-per-click. Pokud na tvou reklamu nikdo neklikne, neplatíš nic.
  • Influenceři. Tak tohle teď hodně funguje. Chceš o sobě dát fakt rychle vědět a jsi ochotna/ochoten do toho něco investovat? V tom případě oslov influencera, který pokrývá tvoji cílovou skupinu, umí to a má sledovanost. Budou se dít věci.

To byly ty nejzákladnější informace a pokud tě online marketing zajímá víc do hloubky, mrkni na tuhle zajímavou přednášku z online Pražského Barcampu 2020. Bylo to naše první živé vysílání, tak omluv pár technických nedostatků  ? ?.

Máš ještě volnou chvilku? Přečti si třeba tenhle článek o sociálních sítích a co na nich nedělat.

Zdraví tě, Pražský Barcamp

Líbí se ti článek? Pošli ho dál ?

Loading spinner

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *